Voorpret! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Iris Wanrooy - WaarBenJij.nu Voorpret! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Iris Wanrooy - WaarBenJij.nu

Voorpret!

Blijf op de hoogte en volg Iris

19 Augustus 2015 | Nederland, Nijmegen

Lieve mensen,

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat Suza's familie en vrienden wel alvast voorpret krijgen en jullie niet. Bij dezen dan ook mijn versie van het plan!

Voor degenen die niet bij Suza hebben gelezen wat we allemaal gaan uitspoken in Tanzania, let op:

Op 16 november zal ik samen met mijn long-time friend op het vliegtuig stappen naar het prachtige Tanzania. Daar aangekomen zullen we na een aantal dagen bijkomen/relaxen misschien wel de grootste uitdaging van onze reis aangaan: het beklimmen van de Kilimanjaro. Met zijn 5895 meter nét een stukje hoger dan de Roestelberg. Hierna zullen we richting Sengerema vertrekken waar we 3 maanden stage zullen lopen in het missieziekenhuis. Dit wordt gerund door een Nederlandse zuster en heeft ongeveer 300 bedden (voor Tanzaniaanse begrippen een flink ziekenhuis). Er worden wel 200 baby's per week geboren, fantastisch! Daarnaast heeft het als een van de weinige ziekenhuizen in Tanzania 2 operatiekamers waar óók nog eens daadwerkelijk geopereerd wordt. Ideaal voor Suza, onze chirurg in spe. Op dit moment zijn ze bezig met het opzetten van een speciaal baby-project, dus hopelijk kan ik daar ook mijn steentje aan bijdragen. Na het coschap zullen we op 14 maart in een kleine Cessna (vliegtuigje) stappen om diep het Masai gebied in te trekken. 2.5e dag gaan we mee op 'outreach' met de Flying Medical Services. Zij leveren zorg in de meest afgelegen gebieden, die te ver van reguliere klinieken liggen. De piloot vaccineert de kindjes, de arts onderzoekt de echt zieke mensen en wij mogen de zwangere vrouwen onderzoeken.

Daarna is het eindelijk zover: na 4 lange, lange maanden mogen we eindelijk onze vriendjes weer in onze armen sluiten! Cis en Rick (vriend van Suza) zullen ons vergezellen op het laatste deel van onze reis, de vakantie :D. 19 maart starten we met een 6 daagse safari door 4 parken die allemaal hun eigen bijzonderheden hebben, waarbij we zullen kamperen in tentjes tussen de leeuwen en olifanten (omg gaaf!). Niet iedereen wordt hier even gelukkig van, maar zeg nou zelf, dat hoort wel bij de echte Afrika beleving, toch? Na het aanschouwen van kudde's olifanten, massa's buffels, horde's antilopen, een paar leeuwen, neushoorns, nijlpaarden, hyena's en misschien een enkel luipaard, is het tijd om echt te gaan relaxen. Onze reis zullen we afsluiten op Zanzibar: parelwitte stranden en hemelsblauwe zee! Na een paar dagen cultuursnuiven in de hoofdstad Stonetown, zullen we naar de oostkust vertrekken. Daar lopen we van ons hotel zo het strand op, wat een straf. Na een aantal dagen relaxen, cocktails drinken, feestjes vieren, snorkelen, duiken en met dolfijnen zwemmen is het helaas tijd om weer naar het echte leven terug te keren. Op 1 april zullen we aan het eind van de middag weer voet op Nederlandse bodem zetten. Hopelijk (I know, geen kansen) in ieder geval een stukje bruiner dan jullie :).

Liefs Iris

P.s. voor degenen die niet zo lang kunnen wachten op nieuwe verhalen: ik heb mijn verhaaltjes van Zuid-Amerika ook aan deze site toegevoegd ;).

  • 19 Augustus 2015 - 22:46

    Ozhan:

    In tent slapen? Bah!

    En bruiner dan mij? :D

  • 19 Augustus 2015 - 23:13

    Suzanne:

    Lieve mup,
    Nu moet ik natuurlijk ook wel even bij jouw verhaaltje reageren, zodat jouw achterban ook geneigd wordt te reageren. Ik heb alleen zo weinig toe te voegen aan je verhaal.. Enige wat ik nog kan doen is benadrukken dat ik heul blij ben dat we samen dit avontuur aan gaan. Niet alleen omdat jij al mega-experienced bent na heel Zuid-Amerika (zie de andere gave verslagen!) maar vooral ook omdat wij samen al sinds de vavo in Tilburg een goed team zijn. Ik bedoel maar, dat we toen wiskunde B, natuurkunde én scheikunde allebei gered hebben, bewijst toch dat wij samen zo ongeveer de wereld aankunnen :)

    Dus kom maar op; ik heb er zin in! (okee, en dan nu eerlijk: tot zover het stoere verhaal. Ik ben stiekem gewoon heel blij dat jij m'n handje vast kan houden straks haha)

    Big hug! xx

  • 20 Augustus 2015 - 03:58

    Ria Verbeek:

    Wow, wat een reis, een hele belevenis, super gaaf, dat word genieten!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 19 Aug. 2015
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 8636

Voorgaande reizen:

16 November 2015 - 01 April 2016

Tanzania

26 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

Zuid-Amerika

Landen bezocht: